Het Eiland
Adres
Hortensialaan 162, 1702 KJ Heerhugowaard
  • Wijzigen contact- en adresgegevens
  • Apotheken Heerhugowaard
  • Formulieren
  • Thuisarts.nl
  • Bevolkingsonderzoek
  • Heb ik een verwijzing nodig?
  • Psychologische hulp
  • Keuringen
  • Reizigersadvisering
  • Medicijnverklaring op reis
  • GLI
  • Aanpassen voedingspatroon
  • Stoppen met roken
  • Zelftests
  • Afkortingen in de Gezondheidszorg
  • Spoedgevallen
  • SPOED tijdens de avond-,nacht- en weekend uren
  • Huisbezoek
  • Afspraak maken
  • Klachten
  • A
  • A
  • A

Afspraak maken

Hoe maak ik een afspraak?

Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met uw huisartsenpraktijk.

U kunt alle praktijken telefonisch bereiken tussen 08:30-10:30 en in de middag van 15:00-16:00 m.u.v. woensdagmiddag.

Praktijk Posthouwer: 072 5715190, optie 2

Praktijk Mitrasing: 072 5714235, optie 2

Praktijk Zorgeiland: 072 571 7119, optie 2

Vaak kunt u al dezelfde dag terecht. Wanneer u denkt dat uw klachten enige spoed hebben is het belangrijk om zo vroeg mogelijk in de ochtend te bellen.

Het kan zijn dat de doktersassistente vraagt naar uw klachten wanneer u belt voor het maken van een afspraak. Dit heet triage. Op die manier kan zij de afspraak zo goed mogelijk inplannen. De doktersassistente heeft net als de huisarts beroepsgeheim. De informatie die u doorgeeft zal dus vertrouwelijk worden behandeld.

Geen van de praktijken hanteren een inloopspreekuur.

Wist u dat u veel zorg, waaronder het maken van een afspraak, online zelf kunt regelen?

 

Online zorg regelen

Via de MedGemak app kunt u 24 uur per dag snel, veilig en online contact met uw huisarts hebben. Dit kan door middel van het aanmaken van uw eigen account, hierin logt u veilig in op de patiëntenomgeving en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren.Naast de patiëntenomgeving zijn ook andere vormen van zorg op afstand mogelijk. Hieronder worden ze toegelicht:

  1. Zelf-triage: voordat u de praktijk belt of online een afspraak inplant, kijk eerst zelf op de website van Moet ik naar de dokter of Thuisarts. Dit is een betrouwbare website, die door onze assistentes ook wordt gebruikt om  zelfzorg adviezen te geven.
  2. Inzien uitslagen laboratoriumonderzoek: u kunt de uitslagen van onderzoek van uw bloed, urine etc. bekijken in de patiëntomgeving van het ziekenhuis, of in de patiëntenomgeving op onze eigen website. Heeft u vragen over uw uitslagen? Stuur ons dan gerust een bericht.
  3. Afspraken maken: log in op de patiëntenomgeving om de beschikbare dagen / tijden te zien en plan uw afspraak.
  4. Aanvragen herhaalrecepten: log in op de patiëntenomgeving en kies uit uw medicatielijst de medicatie die u wilt herhalen. Lukt dit niet? Bel dan (24 uur per dag) de praktijk en voor de receptenlijn. Spreek een bericht in met uw naam, geboortedatum en de medicijnen die u wilt bestellen.
  5. Bericht sturen / E-consult: log in op de patiëntenomgeving en typ uw bericht aan de huisarts. U kunt bij het bericht ook een foto toevoegen, bijvoorbeeld om een plekje / wond te laten beoordelen. Wij vragen u vooral gebruik te maken van de patiëntenomgeving, omdat mailen met de praktijk minder veilig is: uw mail kan onderschept worden of verkeerd terecht komen. Uw bericht wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.

Hulp nodig bij het gebruik van de patiëntenomgeving? Bekijk de gebruikershandleiding en de instructievideo’s over het gebruik van de MedGemak app.

Hoelang duurt een afspraak bij de huisarts?

Een afspraak bij de huisarts duurt ongeveer tien minuten. Wanneer u meerdere klachten wilt bespreken, of iemand mee neemt naar de afspraak, heeft u misschien meer tijd nodig. Geef dit aan bij het maken van de afspraak. De assistente kan dan voldoende tijd voor u inplannen.

Kan de huisarts bij mij thuis langskomen?

Wanneer u vanwege uw gezondheidsklacht(en) niet in staat bent om naar de praktijk te komen kan de huisarts bij u thuis op visite komen. Het niet hebben van vervoer naar de praktijk is echter geen reden voor een huisarts om visite aan huis af te leggen.

Kan ik de huisarts ook telefonisch spreken?

Het is niet altijd nodig om (weer) op het spreekuur te komen voor een en dezelfde klacht. Zeker als de klacht al recent eerder beoordeeld is door uw huisarts. Indien het een korte vraag betreft kunt u de assistente vragen of de dokter u terug kan bellen. Indien de assistente aangeeft dat het onderwerp alsnog op het spreekuur met de huisarts besproken moet worden dient u een afspraak te maken.

Hoe kan ik mij het beste voorbereiden op het gesprek?

Het is belangrijk om voorafgaand aan het bezoek goed op een rij te hebben wat uw klachten zijn en wat u van uw huisarts verwacht. Zet uw klachten en vragen op papier en neem dit mee. Op die manier kan de huisarts u het beste helpen.

Iemand meenemen naar het gesprek

Tijdens een bezoek aan de huisarts kan er veel informatie op u afkomen. Het is belangrijk dat u alles goed begrijpt, de huisarts zal dat ook aan u vragen. Soms kan het handig zijn om iemand mee te nemen. Zo hoeft u zich tijdens het gesprek geen zorgen te maken dat u iets vergeet te onthouden of te vragen. Als u iemand meeneemt naar het gesprek, geef dit dan van te voren aan bij de assistente. Zij kan hier dan rekening mee houden bij het inplannen van uw afspraak.

 

  • Wijzigen contact- en adresgegevens
  • Apotheken Heerhugowaard
  • Formulieren
  • Thuisarts.nl
  • Bevolkingsonderzoek
  • Heb ik een verwijzing nodig?
  • Psychologische hulp
  • Keuringen
  • Reizigersadvisering
  • Medicijnverklaring op reis
  • GLI
  • Aanpassen voedingspatroon
  • Stoppen met roken
  • Zelftests
  • Afkortingen in de Gezondheidszorg
  • Spoedgevallen
  • SPOED tijdens de avond-,nacht- en weekend uren
  • Huisbezoek
  • Afspraak maken
  • Klachten

Nieuws

  • Marc Posthouwer stopt als uw huisarts 28 maart 2025
  • De dokter zelf aan de telefoon! 25 januari 2024
thuisarts.nl-logo
© 2025 Het Eiland -
  • Routebeschrijving
  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Beheer