Keuringen
De artsen van alle drie de praktijken hebben ervoor gekozen GEEN keuringen te verrichten.
Hiervoor kunt u contact opnemen met een keuringsinstantie/-arts.
Hierbij een zoeklink.
Verklaring of gezondheidsattest
Ook verlenen de artsen van de praktijk geen verklaringen ten behoeve van uw medisch gezondheid of gesteldheid.
Dit is ook vastgelegd in de Nederlandse wet.
Via de website van de KNMG kunt u lezen waarom en hier ook het zogenoemde weigeringsbriefje in diverse talen downloaden. Dit ‘weigeringsbriefje’ kunt u dan overhandigen aan de instantie die hierom vraagt.
Medische informatie
Soms hebben behandelende instanties of een wettelijk vertegenwoordiger informatie nodig over uw medische toestand, nu of in het verleden.
Zij mogen deze informatie schriftelijk bij ons opvragen, hierbij is het het volgende noodzakelijk:
- Uw toestemmingverklaring (dat u akkoord gaat met het opvragen van de medische gegevens)
- Duidelijk om welke informatie verzocht wordt en/of omtrent welke klachten en periode de vraag gaat.
Hier zitten vaak wel kosten aan verbonden. Deze zullen worden gedeclareerd bij de instantie die de informatie opvraagt.
Uw medisch dossier
Volgens de Nederlandse wet heeft u recht op een kopie van uw medisch dossier. Zie website van de Rijksoverheid.
Echter zijn wij terughoudend met het geven hiervan aan u. Dit is ter uwer bescherming! Wij zijn namelijk van mening dat het niemand iets aangaat wat u medisch gezien wel of niet ooit heeft doorgemaakt. Indien u deze informatie zou gebruiken voor een instantie hebben zij beschikking over uw gehele medische voorgeschiedenis. Dit kan te nadele zijn van het doel wat u hiermee probeert te bereiken.
U mag uw bezwaren altijd kenbaar maken bij uw huisarts.
Indien u alsnog een kopie van uw medisch dossier wenst te ontvangen vragen wij u om volgend aanvraag formulier Verzoek Kopie Medisch Dossier in te vullen en deze in te leveren op de praktijk.
Let wel: Indien u na 4 weken het dossier (op papier of op USB) nog niet heeft opgehaald of verwerkt (via verkregen link) zal deze worden vernietigd. Voor een hernieuwde verstrekking zullen wij kosten in rekening brengen.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor de vergoeding van de kosten van vernietiging van de door u aangeleverde USB indien u deze niet heeft opgehaald na 4 weken.